ترکیب افزایش قیمت بنزین با قیمت خودروها که به مردم تحمیل میشود، را میتوان به راحتی با نقاط دیگر جهان مقایسه کرد. افزایش قیمتها باید بر منطق درست استوار باشد. اگر دولت اعلام کند قیمت کالاهای اساسی را افزایش میدهم و به قمیت جهانی میفروشم، مردم انتظار خواهند داشت دستمزدشان نیز مبتنی بر قیمتهای جهانی باشد. آیا حقوقی که هم اکنون به کارمندان داده ...
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی اظهار کرد: مصرف بنزین در ماههای مختلف سال متفاوت است، اما به طور میانگین امسال حدود ۱۱۵ میلیون لیتر در روز بنزین در کشور مصرف شده است.
رئیس صنف جایگاهداران کشور اظهار داشت: در حال حاضر رقم مصرف بنزین در کشور ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است و طی دو ماه آینده رکورد مصرف بنزین در اواخر ۱۴۰۱ و اوایل ۱۴۰۲ در کشور شکسته و جابجا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفت: برای استفاده از هیدروژن در سبد سوختی کشور، باید به فکر اقتصادی شدن این پروژه باشیم، زیرا هماکنون تولید هر تن هیدروژن ۴۰۰ دلار هزینه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: پارسال حدود ۳۰۴ میلیون لیتر فرآورده از طرق مختلف در کشور جابهجا شده است که این عدد حاکی از رشد ۱۱ درصدی حملونقل فرآورده در کشور است.
سهرابی سیانجی را یکی از راهحلها و جایگزینهای اصلی بنزین عنوان کرد و افزود: این سوخت ارزانترین، در دسترسترین و شاید تنها راهحل ناترازی بنزین است جدای از زیرساخت ایجاد شده برای عرضه سیانجی، حدود ۵ میلیارد دلار سرمایهگذاری شده و ما بعنوان یک کشور دارای شبکه مویرگی و زیرساخت پیشرفته در دنیا مطرح هستیم.
سالاری نسب افزود: فرآیند درخواست گاز مایع فقط از طریق ثبت در سامانه درخواست فرآوردههای نفتی (سدف) امکان پذیر است. در حال حاضر ۹۹ درصد گاز مایع در استان تهران با تراکنش بانکی انجام میشود.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفت: باید در خودروها اصلاحات صورت گیرد یعنی تولید خودروهای با مصرف کمتر در دستور کار قرار گیرد و همچنین خودرهایی که مصرف بالا دارند در لیست حذف قرار گیرند، اصلاح این سیستم میتواند به حل ناترازی کمک کند.
«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش میکنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را بهصورت گذرا و در میان اخبار و گزارشهای منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم.
محمدرضا باهنر گفت: اشتباه استراتژیک ما این بود که برای حمایت از تولیدکننده داخلی جلوی واردات خودرو را گرفتیم و تعرفه را سنگین کردیم. خودروسازان ما لوس شدهاند. اما اگر منظور از مافیا این است که عدهای در کشور هستند که با تولید ۹خودروی بیکیفیت و فرسوده در کشور، سود هنگفتی به جیب میزنند؛ خیر باید بگویم چنین چیزی نیست.
هر چند راهکار اساسی حل ناترازی بنزین، اصلاح صنعت خودروسازی است اما انجام این راهکار در بلندمدت میتواند به کمک کشور بیاید. حال سوال اساسی این است که آیا راهکار کوتاهمدتی برای جلوگیری از عدمالنفع ناترازی بنزین وجود دارد؟ طبق محاسبات، ناترازی ۱۳.۵ میلیون لیتری بنزین، سالانه حدود ۳ میلیارد دلار به کشور عدمالنفع وارد میکند.
بعد از گذشت دو سال از مطرح شدن احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی این طرح برای بررسی بیشتر در خصوص نحوه تامین مالی و اجرای پروژه به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع داده شده است.
مدیر عامل ارگان رسمی اطلاع رسانی دولت سیزدهم گفت: چرا مردم میپذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته شود و شفاف به مردم گفته شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: اگر رشد مصرف بنزین به همین شیوه کنونی ادامه داشته باشد غیر قابل کنترل شده و قطعا برای تامین نیاز حمل و نقل باید واردات داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران از میانگین مصرف روزانه ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین این عدد باز هم افزایش مییابد.
رئیس صنف جایگاهداران گفت: بنابر آمار اعلامی اخیر، روزانه تا ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که با استمرار این روند دچار ناترازی در مصرف خواهیم بود.